روابط عمومی هنر ارتباط

روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن

روابط عمومی هنر ارتباط

روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن

روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن.
به بیان ساده تر روابط عمومی در حکم دم و بازدم سازمان به ایفای نقش میپردازد.
روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و کوششهای حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروه‌هایی که با سازمان در ارتباطند انجام می‌دهد.روابط عمومی کار روبه‌رو شدن یک سازمان یا موسسه را با مخاطبانش از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام می‌دهد که به منافع مشترکشان مربوط است. سخنرانی در کنفرانس‌ها، کار با رسانه‌ها، ارتباطات بحران، اشتغال به امور اجتماعی از طریق رسانه‌ها و ارتباط با کارکنان در زمره وظایف این حرفه‌است. فعالیت روابط عمومی چندان مستقیم و ملموس نیست و همین فرق آن با تبلیغات است. کار روابط عمومی می‌تواند برای ساختن روابط تفاهم‌آمیز با کارکنان، مشتریان، سرمایه‌گذاران، رأی‌دهندگان و عموم مردم به کاررود.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

شناسایی   – <  شناساندن  –  < رضایت   =<  توان –<  دانش – <  بینش – <  روش
توان:
 توان فیزیکی و جسمانی : مدیری که مریض و   باشد و نتواند در سرکار حاضر شود کنترل کار از دستش خارج میشود و مدیر باید توان فیزیکی و فکری برای تصمیم گیری داشته باشد.
دانش: مجموعه فرایندی هایی فرد در قالب تجربه و علم و مهارت ها و ...است
سنجش: امروزه هر مدیری از مدیر روابط عمومی تا بالا بینش و باورها ،‌اعتقادات و برداشت هایش هماهنگ با
سیستم ارزش جامعه باشد.
روش: هر مدیری علاوه بر موارد فوق باید با شیوه ها و روشهای برخورد با انسانها ، پدیده ها و مشکلات و بحرانها را شناسایی بکند و همین مسئله است که انسانها را از هم متمایز میکند.
نتیجه گیری : این سه مورد در تدبیر مدیرت ، چاره اندیشی ،‌اندیشه به عاقبت کار می رسد.
 
مهمترین موانع مدیران روابط عمومی :
1-   نگرش مدیران : یکی از عمده ترین مشکلات این است که نگرش اغلب مدیران مثبت نیست و تغییر این نگرش کار ساده ای نیست و یک روابط عمومی اول بایستی برای خود بازار یابی نکند و خودش را معرفی بکند و باید برای خودش روابط عمومی بکند ،‌یعنی توانایی خوب و  نگرش هایش را به رخ مدیران بکشد و هدفش ایجاد تفاهم وحمایت از کسانی است که برای سازمان اهمیت دارند. در سازمانهایی که روابط عمومی بهتر عمل می کند ،‌مدیر روان تر و بهتر و بی درد سرتر مدیریت میکند و وضعیت بهتری خواهد داشت و بر عکس . اگر خوب عمل نکند سیستم مدیریت با مشکل مواجه خواهد شد.
مثال: نصب پلاکارد ، تهیه بلیط ، رزرو  هنل  نمیتواند نقش تعیین کننده ای در تصمیم گیری مدیریت سازمان داشته باشد و برای آنکه از جانب مدیر پذیرفته شود باید برای خودش مشروعیت کسب کند و در کسب این مشروعیت مدیران خوب با اولین جا که مشورت می کنند روابط عمومی ها خواهند بود و آن وقت متخصصان زمینه را مهیا کنند و خود را در تصمیم گیریهای سازمانی سهیم نمایند.
روابط عمومی ها در رسیدن به این اهداف نیاز به حمایت مدیر عالی سازمان دارند.
 
2- روابط عمومی استحاله:
روابط عمومی  انتصابی از طرف شخص مدیر بویژه در دهه اخیر بسیار مطرح بود و گاها هم توسعه یافته است و ویژگی این نوع مدیران روابط عمومی :
1- مدیریت گرایی   2- مصلحت اندیشی- پنهان کاری و شفاف نبودن      4- منفعت طلبی   5- خود سانسوری   
 6- ایجاد بی تفاوتی و برانگیزگی و پس افتادگی شخصی
روابط عمومی استحاله در مقام توجیه و تفسیر عملکرد خودش می باشد و زمانی که شکل سازمانی پیدا می کند ،‌روابط عمومی را در ارادت ورزی کاذب و نادانی و جهالت قرار می دهد و در حالت کلی رکن هشتم دموکراسی یعنی روابط عمومی را لگد مال می کند.
 
روابط عمومی حرکت:
1- نوسازی      2- باز سازی رفتار و اندیشه    3- پاسداری از منافع قومی     4- پاسخگو بودن  
5- بهره وری بهینه از فرصت ها    6- ایجاد زمینه های بروز خلاقیت و نوآوری  7- تقویت روحیه  عدالت خواهی
8- آینده نگری     9- اعتماد سازی      10- استراتژیک  مناسب                 11- ایجاد زمینه تعامل فکری و گفتمان      
12- تکثر گرایی                                   13- شفاف کردن ساختار تشکیلاتی   14- ایجاد اصلاخات ساختاری  
15- ایجاد امنیت شغلی و فکری             16- ایجاد نظام ارتباطی جدی و شفاف 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۰۹
یاشار

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.