روابط عمومی هنر ارتباط

روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن

روابط عمومی هنر ارتباط

روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن

روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن.
به بیان ساده تر روابط عمومی در حکم دم و بازدم سازمان به ایفای نقش میپردازد.
روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و کوششهای حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروه‌هایی که با سازمان در ارتباطند انجام می‌دهد.روابط عمومی کار روبه‌رو شدن یک سازمان یا موسسه را با مخاطبانش از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام می‌دهد که به منافع مشترکشان مربوط است. سخنرانی در کنفرانس‌ها، کار با رسانه‌ها، ارتباطات بحران، اشتغال به امور اجتماعی از طریق رسانه‌ها و ارتباط با کارکنان در زمره وظایف این حرفه‌است. فعالیت روابط عمومی چندان مستقیم و ملموس نیست و همین فرق آن با تبلیغات است. کار روابط عمومی می‌تواند برای ساختن روابط تفاهم‌آمیز با کارکنان، مشتریان، سرمایه‌گذاران، رأی‌دهندگان و عموم مردم به کاررود.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

1-   پیش بینی ،‌تحلیل  و تفسیر افکار عمومی ، گرایش های ذهنی و مسائلی که ممکن است به نحو مطلوب و نامطلوب بر عملیات و طرح های سازمانی تاثیر بگذارد .
2-   مشورتهای اداری در زمینه  تصمیم گیری ها  و مراحل اجرایی آنها و ارتباطات در کلیه سطوح سازمان بنحوی که عواقب عمومی این تصمیم گیریها و مسئئولیت های اجتماعی و کلیه مخاطبین آن سازمان در نظر گرفته شود.
3-   بررسی ،‌ هدایت و ارزیابی برنامه های اجرایی و ارتباطی که برای دستیابی به تفاهم مخاطبان و تحقق اهداف سازمانی ضروریست  (‌شامل : بازاریابی ،‌برنامه هایی برای ایجاد رابطه با گروه های دیگر اجتماعی و گروه های ذینفع و کارمندان )
4-   طرح ریزی و اجرای برنامه های سازمان به منظور تاثیر گذاری و یا  تغییر سیاستهای عمومی
5-   تعیین اهداف ، برنامه ریزی ، بودجه بندی ، استخدام و آموزش کارکنان بطور خلاصه اداره منابع مورد نیاز برای اجرای تمامی برنامه های سازمان
 
موانع و مشکلات ساختار و تشکیلاتی مدیران روابط عمومی ها:
1-   نامشخص بودن جایگاه روابط عمومی و سرپرستی در ساختار سازمان
2-   بی توجهی به روابط عمومی ها به عنوان مشاوران سازمان در تشکیلات سازمان
3-   بی توجهی به گزینش علمی مدیران روابط عمومی
4-   نبود بینش استراتژیک در روابط عمومی
5-   نداشتن بینش علمی در مدیران روابط عمومی
6-   نبود نمودار سازمانی مشخص و تعریف شده برای روابط عمومی ها
7-   برخورد سلیقه ای با نمودار سازمانی روابط عمومی
8-   مشخص نبودن سطح تشکیلاتی روابط عمومی بر دستگاههای دولتی
9-   اهمیت ندادن به بخش های پژوهشی ،‌برنامه ریزی ،‌آموزش،‌ارتباط مردمی و اطلاع رسانی در ساختار تشکیلات

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۰۹
یاشار

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.