مهمترین وظایف مدیران روابط عمومی :
1- پیش بینی ،تحلیل و تفسیر افکار عمومی ، گرایش های ذهنی و مسائلی که ممکن است به نحو مطلوب و نامطلوب بر عملیات و طرح های سازمانی تاثیر بگذارد .
2- مشورتهای اداری در زمینه تصمیم گیری ها و مراحل اجرایی آنها و ارتباطات در کلیه سطوح سازمان بنحوی که عواقب عمومی این تصمیم گیریها و مسئئولیت های اجتماعی و کلیه مخاطبین آن سازمان در نظر گرفته شود.
3- بررسی ، هدایت و ارزیابی برنامه های اجرایی و ارتباطی که برای دستیابی به تفاهم مخاطبان و تحقق اهداف سازمانی ضروریست (شامل : بازاریابی ،برنامه هایی برای ایجاد رابطه با گروه های دیگر اجتماعی و گروه های ذینفع و کارمندان )
4- طرح ریزی و اجرای برنامه های سازمان به منظور تاثیر گذاری و یا تغییر سیاستهای عمومی
5- تعیین اهداف ، برنامه ریزی ، بودجه بندی ، استخدام و آموزش کارکنان بطور خلاصه اداره منابع مورد نیاز برای اجرای تمامی برنامه های سازمان
موانع و مشکلات ساختار و تشکیلاتی مدیران روابط عمومی ها:
1- نامشخص بودن جایگاه روابط عمومی و سرپرستی در ساختار سازمان
2- بی توجهی به روابط عمومی ها به عنوان مشاوران سازمان در تشکیلات سازمان
3- بی توجهی به گزینش علمی مدیران روابط عمومی
4- نبود بینش استراتژیک در روابط عمومی
5- نداشتن بینش علمی در مدیران روابط عمومی
6- نبود نمودار سازمانی مشخص و تعریف شده برای روابط عمومی ها
7- برخورد سلیقه ای با نمودار سازمانی روابط عمومی
8- مشخص نبودن سطح تشکیلاتی روابط عمومی بر دستگاههای دولتی
9- اهمیت ندادن به بخش های پژوهشی ،برنامه ریزی ،آموزش،ارتباط مردمی و اطلاع رسانی در ساختار تشکیلات
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.