روابط عمومی هنر ارتباط

روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن

روابط عمومی هنر ارتباط

روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن

روابط عمومی به مثابه پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن.
به بیان ساده تر روابط عمومی در حکم دم و بازدم سازمان به ایفای نقش میپردازد.
روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و کوششهای حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروه‌هایی که با سازمان در ارتباطند انجام می‌دهد.روابط عمومی کار روبه‌رو شدن یک سازمان یا موسسه را با مخاطبانش از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام می‌دهد که به منافع مشترکشان مربوط است. سخنرانی در کنفرانس‌ها، کار با رسانه‌ها، ارتباطات بحران، اشتغال به امور اجتماعی از طریق رسانه‌ها و ارتباط با کارکنان در زمره وظایف این حرفه‌است. فعالیت روابط عمومی چندان مستقیم و ملموس نیست و همین فرق آن با تبلیغات است. کار روابط عمومی می‌تواند برای ساختن روابط تفاهم‌آمیز با کارکنان، مشتریان، سرمایه‌گذاران، رأی‌دهندگان و عموم مردم به کاررود.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان


علل حمایت نکردن مدیریت عالی از مدیریت روابط عمومی سازمان چیست؟   (‌مهم )
1-   با تشکیلات روابط عمومی موافق نبودن به عنوان سئوال رسانی
2-   آیا روابط عمومی را موجودی مزاحم تلقی می کنند یا خیر ؟
3-   فرد شایسته ای برای تصدی مدیریت روابط عمومی آیا یافته اید یا نه؟
4-   روابط عمومی را واحدی می دانید که سنگ دیگران را به سینه می زند یا نه؟
5-   فرهنگ کاری و فرهنگ سازمانی شما آیا با روابط عمومی سازگاری دارد یا نه؟
6-   خودتان از روابط عمومی چیزی میدانید یا خیر؟
7-   آیا روابط عمومی سازمان شما میتواند از پس وظایف محوله بر آید یا نه؟
8-   آیا آنچه که شما می خواهید با آنچه که روابط عمومی شما می خواهد همخوانی دارد یا نه؟
9-   آیا روابط عمومی را یک الزام سازمانی یا ضرورت می دانید؟
 
برای بهیود وضعیت روابط عمومی خودتان چه توصیه هایی را می نمایید؟
1-   به روابط عمومی خودتان بال و پر بدهید و از گستردگی نهراسید.
2-   ببینید جایگاه روابط عمومی شما کجاست و کجا باید باشد .؟
3-   با مطبوعات  و عامه مردم در تعامل باشد
4-   از ظاهر شدن جلوی دوربینها و ضبط صدای خود نهراسید.
5-   مدیران و کارکنان روابط عمومی از بین شایستگان و آگاهان انتخاب کنید نه از میان افراد بی انگیزه و بی صلاحیت.
6-   روابط عمومی را چشم و گوش سازمان بدانید که بدون آن حیات سازمانی دوام ندارد .
7-   به روابط عمومی اختیار و مسئولیت بدهید و اگر می بینید در سازمان مشکلات و نارسایی ها هست ولی باز روابط عمومی شما تاب و توان دارد قدر آن مدیریت روابط عمومی را بدانید.
8-   روابط عمومی را به آخرین وسایل و تجهیزات ارتباطی پیشرفته مجهز سازید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۰۹
یاشار

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.